Sürüş İzlenimi: Mercedes E 250 CGI Coupe

Posted on Mart 9, 2010

1


Mercedes CLK’nın yerine üretilen E Serisi Coupe, isminin aksine W204 kodlu güncel C Serisi ile aynı platformda üretiliyor. Ancak otomobilin tasarımsal öğeleri ve kullanılan parçaların yüzde 60 ise W212 kodlu E Serisi’nden alınmış.
Otomobilin en dikkat çekici özelliği 0.24 cd’lik sürtünme katsayısı… Seri üretim otomobiller için rekor sayılan bu değer otomobilin çekici tasarımının bir ürünü.
Kullanma fırsatı bulduğum E 250 CGI modelinde 1.8 litrelik turbo motor görev yapıyordu. Bu motor 5500 d/d’de 204hp güç, 2000 ile 4300 d/d’de 310Nm tork üretiyor. Yıllardır kompresör teknolojisi kullanan Mercedes bu motorda turbo sistemini kullanmış. Alt devirlerden itibaren gücünü hissettiren otomobil fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 7.6 saniyede tamamlıyor. Beş kademeli otomatik şanzıman sürüşü törpülüyor.

YORUM
Mercedes’in son yıllarda daha sportif araçlar tasarladığı bir gerçek. Geçmişte bu disiplinde BMW modelleri tartışılmaz bir biçimde liderdi. Ancak artık Mercedes modelleri de hem sportif görünüyor hem de hissettiriyor. E Coupe’de bu his doruk noktasına çıkıyor. Fakat üzülerek belirtmeliyim ki artık Mercedes en iddialı olduğu konfor konusunda zayıflık gösteriyorlar. E Coupe’de de bu değişmemiş. Tabii aracın sportif yanı sebebiyle bu konuda fazla eleştirmemek gerekiyor. Aynı zayıflık iç mekan kalitesi konusunda da gözleniyor. Daha önce test ettiğimiz E Serisi sedan gibi E Coupe’nin de malzeme kalitesi ancak bir alt sınıftaki C Serisi düzeyinde. Geçmiş modellere baktığımızda bu Mercedes adına alışılmış bir durum değil. Bunun yanında otomobilin donanımında da eksiklikler göze çarpıyor. Örneğin test ettiğimiz versiyonunun fiyatı 75 bin Euro civarında olmasına karşın, koltukların ileri geri hareketinin manuel olması kabul edilemez bir eksiklik. E Coupe almayı düşünenlere bir de müjdemiz var. Bu otomobili alma amacınız ilgi çekmekse bunu başaracağınızı garanti ediyoruz. Testimiz süresince yolda aracı gören herkes bir daha bakma ihtiyacı duydu. ESP sisteminin tümüyle devre dışı bırakılamaması bu tip bir otomobilde zevki azaltıyor. Keşke Mercedes sportif modellerinde ESP sistemini tümüyle kapatabilme imkanı sunsa…

Reklamlar
Etiketlendi: , , ,