Mart 2012 Türkiye’de en çok satan marka ve modeller

Posted on Nisan 19, 2012

2


İlk iki ay büyük gerileme yaşanan otomotiv sektörü, Mart ayında bir nebze toparlansa da geçtiğimiz yılın çok gerisinde kalmaya devam ediyor. Segment bazında incelediğimizdeyse özellikle B, C ve D segmentlerindeki modellerin satış adetlerini belirgin bir biçimde artırdığını görüyoruz. Listemizi inceleyince Türkiye pazarında yeni yüzleriyle satılan modellerini markalarının satış adetlerini olumlu yönde değiştirdiğini görüyoruz. İşte ODD’nin (Otomotiv Distribütörleri Derneği) açıkladığı rakamlara göre Türkiye’de Mart 2012’de en çok satılan marka ve modeller.

Hazırlayan: Tulu DARICAN

Fiat yeni Panda modelini Türkiye’de satışa sunmasa da eski modelin A segmentindeki hakimiyeti devam ediyor. Panda Mart ayında 47 adet satarken, 17 adet satan Citroen C1 ikinci konumda bulunuyor.

B segmentine baktığımızdaysa Renault Symbol’ü en tepede görüyoruz. 2.618 adet satan Symbol’ü, kampanyalı bir model olan Opel Corsa izliyor. Opel Corsa, Mart ayında 1.918 adet satıldı.

C segmentinde liderlik değişmedi. Şubat ayının birincisi Fiat Linea, Mart ayında da 2.857 adet satarak ilk sırayı aldı. Renault Fluence modeliyse 2.183 adetle ikinciliği elde etti.

D segmentine baktığımızda hiçbir modelin VW Passat’a yan bakamadığını görüyoruz. Passat, Mart ayında 959 adet satılmış. İkinci sıradaysa sürpriz bir modelle karşılaşıyoruz. Renault Latitude, 441 adetle ikinciliği elde ederken, üçüncü sırada 435 adet satan BMW 3 Serisi’ni görüyoruz.

E segmentinde Mart ayını 255 adetlik satışla BMW 5 Serisi lider tamamladı. En büyük rakibi Mercedes E Serisi ise 234 adet satarak ayı ikinci sırada tamamladı.

F segmentinde Mart ayında 18 adet satana Audi A8 birinci sıraya yerleşmiş durumda. Mercedes S Serisi ise 9 adetlik satışla ikinci konumda bulunuyor.

Kompakt SUV segmentinde Nissan Qashqai lider durumda yer alıyor. 745 adet satan Qashqai’yi, 694 adet satan Dacia Duster izliyor.

Lüks SUV segmentinde Range Rover Evoque modeli 131 adetlik satışla açık ara lider durumda bulunuyor. Bu segmentin Mart ayı sürprizi ise yeni yüzüyle 35 adet satarak listeye dördüncü sıradan giren Mercedes ML…

Kompakt MPV segmentinin Mart ayı birincisi Ford C-MAX… 276 adet satan modeli, yeni yüzüyle satışa sunulan ve Mart ayında 124 adet satan Mercedes B Serisi izliyor.

Pick-up segmentinde yeni bir liderimiz var. VW Amarok, Mart ayında 259 adet satarak bu sınıfın birincisi oldu. 246 adet satan Mitsubishi L200 ise ikinciliği elde etti.

LCV (Hafif ticari araç) segmentinde ise Fiat Doblo’nun birinciliği devam ediyor. 2.430 adet satılan Doblo’yu, 1.831 adet satan Ford Connect modeli izliyor.

Reklamlar
Posted in: Satış Analizi