Otomotivciler kendini kandırıyor

Posted on Haziran 8, 2012

0


Mayıs ayının en çok konuşulan olaylarından birisi hiç kuşkusuz Facebook’un halka arzıydı. 8 yıl önce Mark Zuckerberg tarafından üniversite yatakhanesinde başlayan Facebook, bir anda fenomene dönüşerek internetle ilgilenen herkesin kayıt olduğu bir sosyal medya mecrasına dönüştü. Hisselerinin 38 dolardan halka arzıyla bir anda karşımızda 104 milyar dolarlık piyasa değerine sahip bir şirket çıktı. Yazıyı hazırladığım süreçte hisse değeri 26 dolara kadar gerilemiş olsa da, gelir modeli tam oturmamış bir site için, bu büyük bir başarı. Hisselerin değer kaybı ekonomistlerin ilgi alanı… Benim sizle paylaşmak istediğim otomotiv üreticilerinin Facebook’u nasıl kullandığı…

Halka arzın ilk günlerinde dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden birisi olan General Motors (GM) bir açıklama yaparak bundan sonra Facebook’a reklam vermeyeceğini açıkladı. Sebep; bu reklamlardan istenilen geri dönüşü alamayışlarıydı. Bu örnek, hepimizin hayatına giren Facebook’un herhangi bir ürünü satmak konusunda aslında ne kadar da başarısız olduğunu gösteriyor.

Otomotiv üreticilerinin asli amacı hiç kuşkusuz daha fazla otomobil satmak. Müşteri memnuniyeti, marka imajı aslında hep bu asli amacın destekleyicileri… Dünya üzerinde az otomobil satalım ama markamızın imajı yüksek olsun diye kurulan bir otomotiv firması olduğunu sanmıyorum. Bu sebeple Türkiye’deki otomotiv firmalarının Facebook’u doğru kullanamadığı düşünüyorum.

Zira…
Geçmiş yazılarımda belirttiğim gibi Türkiye’deki otomotiv firmaları Facebook’ta adeta bir takipçi yarışı içindeler. Amaçları birbirlerini takipçi adedinde geçmek. Bunun için yarışmalar düzenleyip hediyeler dağıtıyorlar. Ama aslında oluşturdukları, kuru kalabalık… Bu kitlenin, markaların asıl amacı olan ‘daha fazla otomobil satmayı’ sağlayamayacağı çok açık.

Bu arada beni Facebook karşıtı, zamanın gerisinde kalmış biri olarak görmenizi istemem. Bilakis Facebook’u çok aktif kullanan ve kullanmayı da seven birisiyim. Facebook, markalar tarafından mevcut müşterileriyle daha sıkı ve hızlı iletişim kurma amacıyla kullanılsa, aracıyla sorun yaşayanlara çözüm üretme noktası olsa markanın asıl amacına daha çok hizmet edecek. Kuru kalabalık yaratan, bol paralar harcanan alakasız yarışmaların otomotiv markalarına hiçbir yararı yok.

Mutlu bir ay dileklerimle…

Tulu Darıcan
http://www.twitter.com/tuludarican

Reklamlar
Etiketlendi: ,
Posted in: Otomobil, İnternet