Nisan 2014 Türkiye’de en çok satan marka ve modeller – otomobiller

Posted on Mayıs 14, 2014

0


2014 yılına ÖTV artışı depremi ile başlayan sektör yavaş yavaş toparlanıyor. Euro kurunun görece olarak gerilemesi ile markaların kampanya yarışı hız kazandı. Nisan ayında özellikle kampanya yapan marka ve modellerde ciddi satış artışı görüyoruz.

İşte ODD’nin (Otomotiv Distribütörleri Derneği) açıkladığı rakamlara göre oluşturduğumuz 2014 yılı Nisan ayının Türkiye’de segment segment en çok satan araçları.

 

YAZI: TULU DARICAN

 

A segmentinde Hyundai i10 rüzgarı devam ediyor. 165 adet satan modelin en yakın takipçisi 16 adetlik satışla Citroen C1.

B segmentinde makyajlı modeli Mayıs ayında pazarda olacak VW Polo’nun eski yüzüyle liderliği elde ettiğini görüyoruz. 2.093 adet satan modeli, 1.646 adetlik satışla Hyundai i20 izliyor.

C segmentinin Nisan ayı birincisi ise Renault Fluence. Fluence, 2.706 adetlik satışa ulaşırken, Fiat Linea 2.514 adet satmayı başarmış.

D segmentinde 1.341 adet satan VW Passat’ı listemizin en tepesinde görüyoruz. İkincilik ise 648 adetlik satışla BMW 3 Serisi’nin.

E segmentine geçtiğimizde BMW 5 Serisi’nin liderliği sürüyor. 636 adet satan lideri, 404 adetlik satışla Mercedes E Serisi takip ediyor.

F segmentinde ayın birincisi 26 adetlik satışla Audi A8. İkinci ise 18 adetlik satışla Mercedes S Serisi.

Kompakt SUV segmentine geçtiğimizde ise Nissan Qashqai’nin liderliğini bu ay da sürdüğünü görüyoruz. 687 adetlik satışla önceki aylara göre modelin hızı kesilse de liderliği kimseye kaptırmamış. İkincilik ise 656 adetlik satışla Dacia Duster’ın.

Kompakt MPV segmentine göz attığımızda 321 adet satan Dacia Lodgy’yi listenin en tepesinde görüyoruz. Onu 132 adetlik satışla Mercedes B Serisi izliyor.

LCV (Hafif ticari araç) sınıfında Nisan ayının lideri Fiat Doblo… 1.155 adet satan Doblo’yu 938 adetlik satışla Ford Connect izliyor.

satisnisan2014-1satisnisan2014-2satisnisan2014-3satisnisan2014-4satisnisan2014-5



Reklamlar
Posted in: Satış Analizi